Sudi-sudikanlah Untuk MengKlick Banner Di Bawah Ni... Thank You...

Thursday 9 June 2016

Cuci Baju Kat Self Service Laundry...

Aku ni mula2 mmg malas nak cuci pakaian kat self service laundry ni..

Sebabnya aku malas nak melipat...hehehe

Tapi lepas dah dikira2 dan dihitung2, memang jauh dapat jimat duit kalau dibandingkan dgn dobi yg siap lipat tu..

Mmg tabiat aku ni kalau kumpul baju kotor paling tidak pun sampai 2 minggu.. pastu aku akan hantar cuci segala jenis pakaian aku termasuk spenda dan stokin...

Tu yang sekali hantar dobi sampai 13-15kg... kalau darab dgn RM3 dah RM39-RM45...cuma yg best nye baju jadi wangi dan siap dilipat...

Sekarang ni dah ada self service laundry (mungkin dah lama ada, aku jer yg tak aware kot)..
Ada kedai yg jenis guna token, ada kedai yg jenis guna syiling 50sen... kat dlm kedai ada machine tukar duit...

Hari ni aku cuci baju kat Wash Studio... kedai ni guna token..

Sekali cuci RM6 utk machine yg 14kg punya... sabun basuh disediakan FOC secara automatic...
Utk dryer lak minimum RM4 utk 26minit, lepas complete wash, kita kena pindahkan pakaian kita kat machine dryer lak... biasanya aku akan tambah sampai RM6 nak bagi dia betul2 kering...

Selama machine dryer ni sedang beroperasi, better utk kita check baju2 kita tu 5 minit sebelum habis samada ada yg dah kering atau belum... yg dah kering tu baik lah kita keluarkan dan terus lipat, tinggalkan yg masih belum kering kat dlm tu dan teruskan drying...

Aku dah kira2, paling mahal pun aku spend kat sini dalam RM12-RM15...

So, maksudnya aku boleh save dalam RM20-RM30 kalau aku cuci pakaian aku kat self service laundry ni...

Selamat mencuci... 


2 comments:

  1. Assalamua'laikum.. Kebetulan mesin basuh kat rumah tengah gila, Reen basuh kat dobi self service jgk.. Cme, selalu Reen akan ambik paling besar.. 24kg kot paling besar. Ermmm xbrapa nk igt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Reen... pergh 24kg besar tuuu... kat sini paling besar pun 14kg jer.. :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...