Sudi-sudikanlah Untuk MengKlick Banner Di Bawah Ni... Thank You...

Wednesday 15 June 2016

Hobi Aku Memancing Ikan.. Part 1

Aku memang suka memancing..

Tapi dah dekat 5 tahun dah aku gantung joran..

Baru2 ni aku try cari balik joran kat dlm store kat kampung pun dah hilang dah, tak tau la siapa yg amik..

Dalam banyak2 style fishing, yg aku paling suka ialah bottom dan jugak casting...

Dan aku mmg tak suka memancing kat tengah laut ataupun yg melibatkan kena naik boat sebab aku tak tahan mabuk laut...

Pernah sekali dulu aku memancing kat Pulau Tioman, naik boat, berenti tengah laut, tak sampai setengah jam, dah muntah belelak dah aku...

Aku lebih prefer mancing kat sungai ataupun kolam..

Antara ikan yg aku pernah tewaskan, Rohu, Likoh, Patin, Keli, Terbol, Lampam, Tongsan Sisik Halus, Talapia, Haruan dan Pacu...
Ikan Pacu dan Rohu

Ikan Patin

Ikan Haruan

Dalam banyak2 tu yg paling besar aku pernah dpt Ikan Tongsan (5 kg) dan Ikan Haruan (Besar Betis).. 
Ikan Tongsan Sisik Halus, hanyir giler ikan nih..


Pernah jugak aku dapat ikan likoh lebih 20 ekor dlm masa tak sampai 2 jam, masa tu memang berpesta lah sebab umpan mengena...

Antara umpan2 favorite aku guna, katak, dedak, cacing dan roti...

Next entry aku akn cerita in details pasal pengalaman2 yg aku pernah lalui sebagai pemancing... 

2 comments:

  1. Byk jugak ikan. Bulan puasa ni still memancing tak ? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dekat 5 tahun dah tak memancing... huhuhu

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...