Sudi-sudikanlah Untuk MengKlick Banner Di Bawah Ni... Thank You...

Monday 30 May 2016

Berpuasa di Bulan Ramadhan...

Bulan Ramadhan menjelang tiba...
Seperti biasa, aku ni masa sahur, memang tak mkn banyak2...

Biasanya aku akan makan 3 - 5 biji buah kurma atau tamar..
Lepas tu aku akan minum segelas air kosong atau air masak..

Aku dah biasakan mcm ni bertahun2 dah...

Rasa mcm ok jer, sebab kita ni puasa dlm 12 - 13 jam jer...

Masa aku kat UK dulu, puasa time summer, puasa sampai 17-18 jam..

Tapi aku guna cara sahur yang sama jugak...

Alhamdulillah, ok jer, aku boleh tahan..

Sebab masa musim panas ni kita akan susah nak rasa lapar sgt, compared to masa winter...

Ok, balik semula masa kat Malaysia skrg ni..

Tahun lepas pun aku guna cara sama jugak untuk sahur, makan kurma dgn minum air...

Memang rasa badan ni agak ringan sikit masa puasa..

Dan kalau korang perasan, kalau masa puasa ni kita duduk je kat dalam bilik aircond, mesti akn cepat rasa lapar, so kenalah aktif2kan sikit badan tu...

Lepas tu masa berbuka atau iftar, jangan lah makan banyak sangat ataupun mentekedarah macam orang kebulur... makan sikit2... lepas tarawikh makan lagi tapi dgn kuantiti yg sikit jugak...

Barulah perut kita tak tergezut...ok...

Selamat beramal... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...